For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Saturday, May 1, 2010

la...Taghdob..!!! (1)

assalamualaikum w.b.t

"tut...tutt~.., tut..tutt~....barakallahu lakuma wabaraka 'alaikuma wa jama'a bainakuma fi khoir..~"

aku terkejut..huhu....rupenye ring tone aku yg diambil bersempena lagu 'BARAKALLAH' dendangan MAher ZAin...berbunyi..

aku lihat pada skrin telefon bimbitku...

"hhmm...macam kenal je no nih...??!!", getus hatiku..

"eh..ni macam no mara nih...03-26*******....waa....biar betul..??!!",


hati aku tertanye2....ye aa sebab dalam minggu nih..mungkin berita yang menggembirakan buat semua org yg telah melalui temuduga MARA tempoh hari yang memohon utk ke timur tgh akan diberitahu...bermakane...mereka akan dapat...

aku lihat sekali lagi....setelah aku amati dan mengingat-ingat kembali no MARA yang telah aku salin sebelum ini, SAH..!!! memang ni no nye....huhu..terus aku angkat...

“assalamualaikum...”

“waalaikumussalam...hhmm..ni adik A**I ke???”, time nih aku dah gembira...sah aa nih..yeehaa..

“ye saye....”

tetibe...

tutttttttt~.......

aik....!! Waaa........!!!!! talian putus...aku tengok skrin hp aku....adeyh~....bateri kong rupenye....wa...camne ni??? kejadian ini membuatkn diri aku yg biasenye tenang tuh...tetibe gelabah jap...(huhu..bajet je...) ape aku nak buat nih...??!!

hp aku kembali menyanyikn lagu Maher Zain..aku gembira..tapi...kejadian yg same berulang..huh..!! langsung x boleh jawab....

tanpa berfikir lagi...terus aku berlari.. tanye kat kaunter..

“bang...maafkan saye...ade charger utk hp mcm saye nih x??”, utk pengetahuan korg...hp aku nih..charger cam usb..sush aa nk jumpe..mcm pda punye aa...mmg pda pun henset aku...

“takde aa dik..sori.....”

aku jadi kaget...wa... macam mane nih...aku terus lari kluar....(sbnrnye..mase tuh aku teman mak aku gi shopping sket...aku tgh tunggu mak aku aa tuh...) aku lari kluar dan pergi kekedai sebelah..minx charger..huhu...tanpa rase segannyer..ye aaa...panggilan penting tuh...aku trus berlari2 keliling....bangunan shopping tuh..(die mcm rumh kedai aa..) satu2 kedai aku singgah..tapi malangnye....sumenye kate xde....(huhu..penat gile aku pusing..bleh kurus kot..) last2..samapi balek kat kedai tmpat shopping tuh..sepanjang aku cari charger tuh..henset aku dah berbunyi byk kali dah..no same je..org MARA tuh...wa..!!!

2 comments: