For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Monday, March 8, 2010

Seminggu ku di JOHOR BAHRU.....!!!

assalamualaikum w.b.t

hhmm..dah lame rasenye x hantar post baru...dah 2 minggu lamenye..aku x update blog aku..ok skrang nih..meh aku cite ape yg berlaku dalam 2 minggu nih...

hehe....sbnrnye..utk minggu frst aku xde..sbb aku gi hospital BAtu Pahat, JOhor (jauh tuh...)...huhu..ehh..!!bukan sebab sakit...sebabnye...makcik aku ajak gi sane...sbb die nak bagitau aa life as a doctor..almaklumlah..aku ni kan..bakal doktor (hhmm..ye la kot..insyaAllah..doa2kan aku ek..)

byk gak aa aku blaja..kesimpulannye..nk jadi doktor nih..yg penting kne ade keyakinan dan bebetul nak amik...klu x agak sush aa....hhmm klu sesape yg nak jadi doktor tuh..pikir bebtul.jgn sampai separuh jalan je..pas2 dah give up..nnt korang sendri yg sush...

overall klu nk samapi jadi pakar tu dlm lebih kurang 12 tahun aa..sepanjang lwtn aku ke hospital tuh aku tumpang tido kat umah pakcik aku kat Parit Raja..so..kesempatan ni aku nak ucap tima kasih kat family pakcik n makcik aku sbb tlg jage aku sepangjang aku kat sane...makan nasi ayam, nasi lemak dan berbagai nasi aa..(hehe..time ni aa yg best skali)..dan juga sediakan tempat tido sume..Mekasih Pakcik n Makcik!!!

***********************************************************************************
then lepas tuh aku balik kampung lak..kat Tampoi, Johor Bahru..dekat dgn Plaza Angsana aa..hhmm..mulenye aku pikir nak gi jalan kaki...haa??!! sbb pe?? hhmmm sbbnye..aku sje nk test dri aku...tawakal kat Allah..tapi blum mmg Allah nk takdirkan aku nek bas...pakcik aku pun blanje aa nek bas gi balik kampng..aku pun bersyukur aa...xde aa aku pnat2 nk jalan kaki..

kat kampung ..
fuh...pnat gile...bukannye ape..pnat melayan bebduak kecik kat kampung tuh..kire sedare aku aa..tapi diorg nih sume kecik2 agi....pija, saipudin, piqa, humaira, nana, lili...huh..bebudak ni lah yg selalu menempel, melompat, memanjat, menarik, menolak, ditendangnye aku...huh...ikut je mane aku gi..aku bangun gi dapur sume ikut...siap berbaris lak tuh..gi depan diorg ikut, gi kluar lagi aa...mmg sah2 nk ikut aa...

kekadang tuh mmg aku x tahan, aku jerit kat diorg..

Aku : oit...!!! dah aa..abang dah pnat nak layan korang..!! cube korang duk diam2 ..Argh..Abang rimas tau x..!!! humaira..turun2..!! abang xnk dukung2 dah..abang dah penat..!!!

haha...pas2 diorang pun senyap sumanye...fuh lega jap...tapi aku tengok muke diorg sume keianye jek..aduii..timbul lak rase besalah..

tapi..
tengok2..x samapi 2 minit...argh..!! diorg buat balik..huh..x paham bahase tul diorang nih..hisyhh..gearm tul aku...hmm nak xnak ..layan je aa diorang nih...

hhmm..jumaat mlm sabtu, mase maulidur rasul tuh kitorang ade buat kenduri tahlil arwah utk atuk aku (alfatihah...) mlm, tuh lepas isyak sume org kmpung dtg bace tahlil...(hmm..dlm 30 org aa)...

then esoknye....aku pun balik dengan pakcik aku...kitorg balik mlm...sblm balik tuh..kitorang singgah laa Danga Bay jap..huhu..best tuh..memalm nih nampaklah..cahaya lampu berwarna-warni yang menerangi pantai di sini.....(mende aku merepek nih.??) haha....kat situ ade funfair..aku jejaln aa kat sane..pas2 aku ngn sedare aku nih gi main kapal yg swing tuh..fuh...best gak aa walaupun x tinggi sangat...tapi ok aa...takut gak..rase cam ak terbang je...then naik cawan pusing2

lepas abih je tuh...aku dah rase penin2 dah...hhmm aku rase..aku dah xleh naik mende2 yg psing nih aaa..cept pening..klu dulu ok je..nath aku pun plek..pas2 kitorg pun balik...

***********************************************************************************

p/s: sori aa klu ayt cam biase je...ntah knape rase cam malas je nk tulis...hehe...sori aaa

No comments:

Post a Comment