For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Tuesday, March 30, 2010

sekitar 2 minggu

assalamualaikum w.b.t....

hhmm...
rasenye...dah lame x update blog nih kan..?? ade aa dlm 2 minggu
xde aa...
sbnrnye...
aku demam seminggu..huhu...dah lame aku x sakit..nih mungkin saje Allah nak test aku...supaye aku ingat balik kat Dia yg Maha Esa....rasenye...aku nih dah terlampau lalai laa..

huhu...harap diriku ini masih diberi kekuatan untuk trus beribadah kepadanya..

alhamdulillah...sekarang dah sehat dah...

****************************************************************************

hhmmm....minggu lepas..aku gi pwtc..gi book fair...lepas elok je demam..aku trus gi pwtc esoknye...hehe...aku gi dgn nazrin..

hahha..best gile...lawak gak aa sepanajng kitorg gi sane...

yg paling aku x tahan...ade satu gerai nih...gerai pts namenye..
ade aa satu buku nih aku nak beli...setelah lame aku belek2 kat situ...aku pun rase nak beli...tapi bile tgk harge ide..aku pun tetibe rase lemah sket..(hahha...mhal la kot..)

tapi..disebabkn diri aku yg nk sangat buku tuh...trus berfiir, camne nk dptkn dgn harge murah...hehe....tetibe aku tenmpk board discount...die tulis kat situ....

15% utk umum
30% utk budak skola pakai uniform dgn ade kat ipt...

ahha....idea pun trus dtg kat kpale otak aku nih...ape lagi...aku bagitau anjang akunye idea..haaha... korang mesti tau kan...hahha...aku punye cadangan...kite sruh budak pakai baju skola beli utk kite..hahaha, nak tunjuk kad ipt...xde lak...nih je laa caranye...

apelagi...aku pun trus cari bebudak yg pakai baju skola....pusing punye pusing..tetibe tenamapak budak seseri....hehe...

aku : anjang...aku nampak budak seseri aa..nak ke sruh diorang??

anjang : ooh..ok aa tu..tapi segan aa...ko aa gi..

aku : isyh..aku lagi aa segan...tapi xpe aa nk diskaun nye pasal...

(lalu..aku pun gi kat sorang budak seseri)

aku : salam...dik, dik ni dari seseri ek??

seseri : ha'ah....

aku : ooh...xde aaa, abg nih sbp gak dlu...integomb...kire kite adik-beradik aa ni....hehe...ni...igt nak minx tolong aa bleh x??

seseri : ooh..bleh2...tlg pe??

aku : hhmm..camni..cube tgk papan tuh..die tulis diskaun 30% utk budak pakai uniform...tapi kitorg nih pakai baju biase...and adik nih pulak pakai baju uniform seseri..alang2 tuh..igt nak minx tolong.nanti bleh dapat diskaun...

seseri : ooh..hhmm..ok..bleh2...mane buku nye..??

aku : nah...(aku pun kasi aa buku & duit yg aku dgn anjang nak beli.) hehe..mekasih ek...!!

huhu....akhirnye...aku berjaye...diorang belikan buku tuh...dengan dapat diskaun 30%..hehe...pas2 kitorg pun ucap terime kasih kat diorg..pas2 kitorang pun blah...hahha...

semate nak dpt diskaun punye pasal....

pas2....kitorang gi karangkraf....aku pun beli buku cinta sufi..pas2 aku beli buku denyut kasih medik dekat al-hidayah..(nih izzati nye pasal aa nih..aku beli...)

lepas habis je beli semua tuh...tetibe tejumpe abg aziim al-hafiz (hehe...bakal) psa2 kitorang gi pepusing lagi kat situ..then...jumpe azwan lak...ade gak jumpe adila

borak pnye borak...lepas abis sume....kitorang pun balik..dlm lepas maghrib baru aku samapi rumah....

5 comments:

  1. haha, aku dh agk ah idea ko nih.
    buku apela tu agknye ek,
    huh,xsmpat aku nk gi booth pts arituh.
    haha.

    ReplyDelete
  2. weyh..asal aq pnye psl..???xdekne mngena..tp bgus gak..dpt phle aq promote..haha..ko dpt brape?
    rm20?rm15?

    ReplyDelete
  3. zusai : hhaha...tu aaa rugi2..aku beli buku utk adik aku je...

    izzati : haha...dah ko kate buku tuh best aku beli aa..naseb baik best...harge denyut tuh same..xde diskaun, tapi dapat cd free aa....yg kat gerai pts tu je dapat diskaun rm15...

    ReplyDelete
  4. cd free??? xaci btol..best kn???? percayala..stiap kate2 aq..stiap ape yg aq promosi msti best..he3...

    ReplyDelete