For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Thursday, February 18, 2010

KERJA BARU AKU..!!!!

Assalamualaikum w.b.t

bersyukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianye....dapat lagi kite bersue...di dalam majlis bog nih...(haha...ape aku merepek nih??..btul la kot)

hhmm...
untuk pengetahuan korang sume....hari nih...kali ke-3 aku post blog untuk hari yang same....(hehe...memang dah gile blog aku nih...insyaAllah xde kot...) hhmm....aku sbnrnye...dah dapat kerje baru....!!!

waa.....!!! mesti korang tertanye2kan kerje ape aku....nih...kejap tu kejap nih...huhu...mmg niat aku cuti nih nak test pelbagai kerja...

hari nih....aku ikut ayah aku gi masjid negare...sbnrnye mmg sblm2 nih pun aku pernah ikut dah....hhmmm..so..hari nih aku pergi dengan niat nak join gak ape yang ayah aku buat nih...(huh..!! korang jgn pikir lelain lak..!! aku buat bende baik aa...)

hehe...kerjanye ialah MOSQUE TOUR GUIDE..!!! ....kerja TANPA GAJI..!! HANYA MENGHARPKAN KEREDHAAN ALLAH SEMATE2...!!! (mesti korang plek kan??!!....ye aaa...keje ape tuh)

hhmmm....
untuk pengetahuan korang..bagi aku aa keje nih best gak...bukan..!!! best gile...!!! (engok tuh, sampai keluar p'kataan gile tuh..)...hehe... keje die camni...

slalunye...kat Masjid Negare, Putrajaya, Shah Alam mmg ade aa keje nih...die volunteer sape yg nak buat kerja nih...die under islamic outreach ABIM...so...kejenye..introduce the tourist about the mosque that come...so....kitorg kene cakap aa pasal masjid nih..cakap kelebihan die...saiznye...sejarahnye....sebabnye...& so on..

hhmm...
tapi....aku dgn ayah aku ni serius sket....kirenye cam sambil tu...amik peluang ni utk dakwah kat org bukan islam nih...huhu....quiet difficult....in english tuh..(hehe...secare x langsung bertambah influence gak english aku)..tapi aku dgn selambe je aa...lek je...cakap english dgn diorg (bukan nk riak ek..!! ) tapi sbb dah biase dgn diorg..mule2 tuh kekok aa gak...segan2 sket...tapi...berbekalkan SEMANGAT..!!! AZIMAT..!!! dan PERANGSANG..!!! drpd ayah aku...aku gagahkan jue hati ini..untuk BERANI..!! huh..!!! anak ayah mesti berani..!!! (hehe...tetibe bersemangat waja la plak..sbb ayh aku beli kerta waja baru kot..hehe...)

sbnrnye aku pun baru hari ni..start keje nih..mmg niat aku pun lepas habis keje jadi promoter tuh...nk kje jadi tourist guide nih....

hhmm..
byk aku dapat...untuk hari nih....mase mule2 aku cakap tuh..aku start ngn org dari korea..huhu... 3 orang...2 laki 1 pompuan..aku pun start aa cite pasal masjid nih..dah abis cite...aku pun start aa masuk pasal dakwah nih...huhu...aku tanye die...

aku : Who is god??

korea : I don't know....

aku : huh..!! how come you don't know....

korea : hhmm...I'm athiest...

aku : ooh...you are athiest...hhmm...actually god is...........bla2....bla...bla...


(banyak lagi sbnrnye kalu nk diceritekan...panjang gile aa....) tapi aku nk cakap kat korg mmg best...we can know about other religion...what is thier opinion on islam...we also can know how to attract them...& how to answer all their questions....

adui..sbnrnye byk nak cerite..tapi sket2 aa....len kali aku cite lagi ek...!!! hhmmm..nnt esoka ku gi lagi...kat masjid negare tuh jugak....pas2 gi UIA kot...(kalu sempat) ade talk kat situ..tadi un kat masjid negare ade talk gak pasal how to dakwah to non-muslim as mosque tourist guide...by Syed Ali from Bahrain....

adui..pnat menaip....
hmm..ok aa...sampai sni je aa....

ooh lagi satu..tadi kat msjd ngre jumpe A.SAmad Said..saterawan negare....huhu...ayh aku bwak die jumpe aku kat die...rupenye die dah knal ayh aku...hehe...kalu korang nak tau atuk aku a.k.a AJIKIK (name pena die) seangkatan aa dengan A. Samad Said nih...so...die knal atuk aku....then die knal ayh aku..pas2 knal aku lak...nk tau die kate ape..??

A Samad Said : ooh...hari tuh kenal anak die(Ajikik) skrang nih knal cucu die pula..lepas nih cicit pula ke??..haha..nih ade mewarisi atuk die tak nih???


hehe....aku tersenyum je ...aku nak tanye korang aku nih ade macam atuk ngan ayh aku ke??...ade darah penulis...???? then lagi satu ...Atiq jangan dengki aa...hehe....!!

ok tu je...
aku dah penat menaip nih....salam

1 comment:

  1. jeles??nak watpe??wtv..haha,.,
    pak cik a . samad said..cucu ajikik ni reti pantun jew..hahaha..menulis tatau la plak..hehe..tp tatau la klu ade bakat terpendam kew..hahaha

    ReplyDelete