For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Sunday, January 31, 2010

DEMAM..!!!!!

assalamualaikum w.b.t..

huhu..(tgh menaip dalam kelemahan sambil makan biskut cecah milo)...

hari ni..pepagi aku bangun rase berat je kpale...
adui..knpae plak nih..?? rase berat semacam je kepale aku...xkn nak demam kot.. aah sudah.!! dah aar boss minx buat full hari nih....!! ntah tahan ke x nih...!!

hhmm..lepas subuh je...aku terus minx kat mak aku panadol...

aku : mama..(panggilan untuk mak aku) rase cam penin2 aa ...mama ade panadaol x?? kite rase cam penin2 aa...

mama: nah gi mkan nih.. pas2 tido..

aku pun gi amik roti sekeping (buat alas perut)...taruk kaya sket..n makan...lepas tuh baru aku makan ubat tuh...huhu...then aku minum madu..(sedap ooo..) pas2 aku pun sambung tido...
asui..penin btul aku rase...

sbnrnye..hari nih..patutnye nak kemas halaman rmh...bleh ;aa gak aku tolong2 sblm gi kerja tuh...tapi apekan daye..tetibe je pening...sbnrnye dr smalam aku da rase lain macam da....
huhu...nak buat camne...dah takdir..

apepun...sori Along...!!! sori sesangat..x dpt tolong kmas rumah..hehe..(sbnrnye Along aku da janji sape tlg nnt gi blanje mkn)..adui..aku rase menyesal lak x gi tlg...(wei..jgn pikir lain...aku nak tlg ikhlasla...stakat mkn tuh aku x kesa sgt..yg penting dpt tlg sesame famly tul x..??..) huhu...

sblm tido tu aku teringat disunatkan baca al-fatihah di sisi pesakit based on hadis sahih mengenainya...

baginda s.a.w bersabda : "tidakkah engkau tahu bahawa ia (al-fatihah) adalah jampian...

juga disunatkan baca surah al-ikhlas, al-falak, al-nas (3 kul) di sisinya dan disertai dgn hembusan pada kedua belah tangan. perbuatan ini dilkukn oleh Rasulullah dan disebut di dalam kitab Shahih Bukhari dan Muslim....

daripada Talhah bin Matraf, katanya : "Apabila dibacakan AQ kepada pesakit, maka dia akan merasa keringanan". Pada suatu ketika aku memasuki khemah seorang yang sedang sakit. aku berkata : Aku dapati engkau hari ini beransur sihat." Dia menjawab : "AQ dibacakan disisiku"


so.....aku pun..amik mp3 aku(hehe..sbnrnye kkk aku nyer..rasenye..cam dh jadi milik aku)...pasang ayt AQ...(dah xde sape nk bacekn utk aku...aku sruh aa syeikh misyary nih bacekan..huhu..)..pas2 lelame aku pun tetido...

pukul 9 aku bangun....huarghh..!!! ermm...rase lega sedikit..tak..!! banyak sket..aku rase berkat bace AQ tu btul aa....yes..!! keyakinan aku bertambah....aku rase smgt sket..tapi ade still rase panas2 sket aa..aku pun siap2 gi keje...

time keje....aku rase...lemah sket..tapi hari ni org byk tul aa....pnat gak melayan..hehe...kekadang aku tgk glgt org nk beli nih..klakar plak...ade yg rase ragu2 nk beli...ade yg main amik je...ade gak yg nk bli, tapi panggil isteri/suami/ayh/mama sruh beli...bile dapat..gembire..tapi bile x dpt..huh..monyok..hahha!!!biase aa tuh...

tapi tadi tgh aku tunggu2 org dtg2..tetibe.ade sorg pakcik nih dtg...die trus tgk dkt beg kulit original nyer...cam biase aku pun promote aa barang...

aku : ye bang..ni kulit btul punyer bang...ade less 30%...kalu RM 298 jadi RM208 bang....kalu yg dkt bwh nih less 50%..tapi pvc punye aa bang..campur punyer...

pakcik tuh : oo....eh..!!! ape khabar??( sambil tgk aku)..sehat??

aku : oohh...(sambil pandang pakcik tuh...skali tgk cam knal..cam prnh jumpe muke nih...tapi di mana ya?? getus aku dalam hati..)...alhamdulillah sehat pakcik...!! (otak aku trus berpikir sape pkcik nih....aku pun gi aa tgk kat name tag die perlahan2...DR MUHAMMAD.!! sah..mmg pernah jumpe...) ooh..doktor..!!

Dr. Muhammad (pakcik tuh) : ooh..kamu da lupe saye ke?? (hehe..aku pun diam time tuh..buat x dgr je..)

aku : Dr. x keje ke hari ni..?? hehe..

Dr. : isyhh awak nih..skjp lagi sy masuk la...oklah sy nk beli beg nih...!! (sambil tunjuk kat beg kulit origina yg paling mahal kat situ..fuh!! kaye gak dr. nih...)


aku pun amik bag tu..dan tulis resit...pas2 kasi die....(siap gune kredit kad tu..!! )...pas2 aku pun ucap terime kasih kat doktor tuh..hehe...

hhmm...untuk pengetahuan korg doktor tuh aku pernah temubual die mase aku gi hospital serdang dlu..tman kan nenek aku gi cek mate die...Dr. tuh Dr. mate...aku mase tuh main masuk je blik die...pas2 trus tnye mcm2 pasl karier sbgi seorg Dr. hehe...byk gak aa aku tnye...kire cam terjah aa nih...die pun jwb dgn rileknye...dan persoalan aku pun terjwab...

heh...tu aa...
then aku pun balik....dan aku dapati ade mknn yg akak aku da janji tuh..ade gak untuk aku nyer...hehe...terima kasih Along...!! tapi aku mkn esok aa...sbb da mlm.!! hehe..ok...bye...

salam...

3 comments:

  1. salam..
    wa..bgus2..
    leh ar aku gi beli brg kt sne..mntak kurg harge..huhu

    ReplyDelete
  2. wah....best2...irhamni maju dah..huhu..
    papepun..jage kesihatan tau..
    jap2,awak keje kat mner ea?
    korang nih akak tengok cuti2 nih rajin tol carik duit..
    hmm..bagus2..
    tp jangan plak sampai t taknak blaja coz dah rase bleyh carik duit..
    papepun.all the best ntuk spm result..
    kelmarin cikgu salleh kate keputusan maybe kluaq awai..
    lebih kurang pas raye cine..

    ReplyDelete
  3. haaa!!!! pas raye cine ke?????
    biar btul...!!

    saya keje kat billion bangi aa kak fatin..

    ReplyDelete