For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Tuesday, January 26, 2010

pnatnyer...!!!!

assalamualaikum w.b.t

hehe...
sehat sume??
huhu...aduih...pnat tul(ape x nye..berdiri 8 jam)...hehe baru balik keje aa nih...

alhamdulillah akhirnye berkesempatan gak updte blog nih...hhmm...stlh 2 hari x updte..nih aa jdnye..nk istiqamah bukan maen sush..

Ni nk bagitau...dlm 2 hari nih..sujme nye...alhamdulillah berjln ngn lancar...hari ahad hrai tuh...kat umh ade buat klas ngaji (bukak AQ..hehe..x phm xpe..), utk pngtahuan korg semua...mjlis nih biase kitorg buat sebulan skali...ooh...apepun nk tau x isi kandungannye..???
mesti korg nk tau kn....aku nk ckp mmg best giler aaa..(bagi aku aa) klu korg x tau aa..
to my family..thanks tuk mnjayekannye...!!!!

Buat kak aisyah...kat mesir sne...!!! hehe sehat??? smuge suksess slalu...exam nnt buat bebetul....jgn memain..nnt tunggu kite dtg ek..!! sabor sket...lgi setahun kite dtg.....hhehe....
blaja rerajin tau tnjuk cth kat due2 adekmu yg bek nih (hehe..prasan tul), tpi btul laa..kan kak aisyah kan...??!!

hhmmm...hari nih dlm keje..aku..ok aaa..sumenye bejalan lancar...alhamdulillah...
aku smpi agk awl aa td..

yeehaa...

cam biase..tp smalam lambat la plak..huhu..antar adek gi skola dlu, tu yg lmbt tuh..ari nih sale agk kureng sket aa..Allah nk uji kot..

tp nk bagitau korg aa...sbnrnye byk gak faedah yg aku dpt ngn kje aku nih:

1.kuatkn kaki (ape x nye brdiri 8 jm setiap hari)
2.belatih ckp & keyakinan (huhu..mcm2 customer ade..penin kpale aku pikir..ade yg beli, ade yg tgk je...ade yg mcm2 la...hehe..iase aa tuh)
3. aku dpt menghafal (klu kat umh agk sush sket aa...huh byk godaan)
4. uji iman aku (zina mate aa nih..yg bleh berlaku..astaghfirullah...ampuni sgl dosa ku ya Allah sme de sngje atau x..ye aa sbb rmi org lalu lalang..)
5. dpt knal & rapatkn ukhuwah lagi...


huhu..tu laa sket2 faedah yg aku dapat...tapi aku sedeyh la...
sbb mase aku tgh jage customer tuh...mcm2 jenis org aku leh tgk...ade yg alim..baik..siap pki purdah lagi...ade pkai tudung labuh....tutup dada..

tapi ade gak yg pakai baju adek2 die...yg lagi aku sdey x tutup aurat...ade gak yg kaler rambut..huhu..kan sume tuh HARAM..!!!

tapi xpe...minx ampun laa kat Allah bebyk igt firman Allah:

4.31 jika kamu mnjauhi dosa2 besar di antara dosa2 yg dilrg kamu mengerjakannya, nescaya kami hapus kesalahan2mu(dosa2mu yg kecil) & Kami masukkan kamu ke tempat yg mulia(syurga)..
ingatlah janji Allah..!!!

hhmm.... x tau lagi nak cakap pe...so...
"wahai kamu muslimin bangkitlah kamu menegakkan agama Allah..!!!
ingatlah..biarlah matimu dlm keadaan beriman dan berjihad di jalanNya...."

Ya Allah..
Aku berdoa kepadamu..
kuatkanlah imanku untuk menghadapi dugaan yang datang kepada hambamu ini
Ya Allah...
teguhkanlah imanku ini..
jangan Engkau biarkan hatiku ini terpesong setelah menerima hidayah Mu..
amin....

ooh...
then..tu je..kot...oklah..nk tido da nih..
esok keje pagi...huargh...nnt tgkla isi klas ngaji kat rmh aku tuh...(kat post lain)...
nk tido jgn lupe gosok gigi, amik wuduk..then doa.. :)

No comments:

Post a Comment