For every action there is an equal and opposite reaction.

type-it

Saturday, January 23, 2010

DEGUPAN PERTAMA....!!!!

assalamualaikum....

huhu...ni laa...1st time aku hantar post secara rasminye..
hahhaa....

hhmm...
so.. hari ni aku pegi aaa masuk dalam satu kedai bukuu nih...namenye..syabab book( x amende tah.aku pun dah lupe..hehe..), aku mmg da slalu aa gi kedai tuh..asal waktu rehat je..aku mesti gi sane...ooh.!! rehat ape ek??!!..huhu..aku keje aa skrang..jadi promoter kat billion pkns, bangi..hehe..sajeje cari pnglmn.. kan ade pepatah kate..guru yg paling baik ialah pengalaman...hehe..btul ke?? terserah aa kat korg..

huh..sambung balik..

as usual dlm kul 5.15 pm aku pun masuk kedai buku tuh (klu aku syif tgh hari aa..klu pagi x smpt)...sbnrnye aku dah persan satu buku nih..tajuknye..

WASIAT RASULULLAH S.A.W KEPADA IBNU ABBAS
...hhmmm aku rase buku nih....best gile..(bagi aku aa..klu korg nk tau aku lebih suke buku yg ade byk meceritakn kisah rasulullah & sahabat beserta dali..cam hadis ke..ayt quran ke..)

okeh..meha aku bagitau ape yg ade kat dlm buku tuh (tapi sket je aaa..scr ringkas, sbb aku x beli buku tuh..mne yg aku ingat je aa)..

dlm buku nih..antr pesanan rasulullah kepada Ibnu Abbas ialah...
jagalah Allah, nescaya Dia akan menjaga kamu

hhmm..tau x ape maksudnye..maksudnye..kite hendaklah menjaga ape yg telah diperintahkan oleh Allah kepada kite...klu kite jage hubungan kite dgn Allah..kite akn rasekn bahawa Allah itu ade..dan Allah akn menjaga kite....

adui..tu je laa kot..serba ringkas..nnt lain kali aku bace aku tulis lagi ek.??!!(aku pun da lupe sket aa)..

okeh tu je aa...ngantok nih, pnat tadi duk promote kat org ramai..


YA BANG..!!! MAU BELI ITU TALI PINGGANG ATAU DOMPET..KULIT PUNYE MAA.!!!

hehe..itulh serba sedikit ape yg aku cakap kat brother2 n akak2 yang singgah tgk2 kat situ...hehe...best gak jadi promoter nih..
tapi pnat berdiri aaa..huh...seharian tau x!!
pnat tull.....

okeh..nk tido..

salam.....

4 comments:

  1. Salam...
    HUh, degupan pertama... hehe..
    Apa khabar kwn kita nih...
    Wasiat tadi tuh, tulis banyak ckit...
    Best buku mcm tuh..

    ReplyDelete
  2. ooh...ustaz Abbas..!!
    insyaAllah....
    hehe...
    lame x jumpe kan??
    jumpe jehan x kat sane??

    insyaALlah..nnt ana beli buku tuh..
    ana bace je kat kedai tuh, saje meluangkan mase rehat time keje...

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah... Jihan??? lama x jumpa dia... Ntah la dia, jadi anak dara terperap kat umah kowt..

    ReplyDelete
  4. hahha....asal anak dara lak...???
    sian die...

    ReplyDelete